Blanche Marie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia Pouwels - WaarBenJij.nu Blanche Marie - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia Pouwels - WaarBenJij.nu

Blanche Marie

Door: Claudia Pouwels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

29 September 2016 | Suriname, Paramaribo

Allereerst: Bedankt allemaal voor de leuke reacties!! Ik heb geen leguaan gegeten. Hij was iets te klein voor zo veel man, maar een collega van stage gaat het binnenkort voor me bereiden! Ik heb ook al een ochtend voor hun pannenkoeken gebakken haha.

En dan nu wat over de Blanche Marie watervallen (geen douche, geen wc, geen bereik)
dag 1: De busreis was verschrikkelijk! We hebben 8 uur lang op een hobbelweg gereden met de angst dat we zouden omvallen of lichamelijk het niet zouden overleven. Onderweg kwamen we een miereneter tegen, dus we stopten om foto's te maken. De miereneter (van een halve meter lang) schoot in verdediging. Hij maakte zich groot en spreidde zijn armen, om vervolgens heel hard weg te rennen ha-ha. Zie foto in het album! Eindelijk aangekomen op bestemming, moesten de mannen meteen een hangmattenkamp bouwen. Omdat ze hier nog niet geëmancipeerd zijn, mochten we niet helpen. Dat is voor mij geen probleem, want ik ben toch lui ha-ha.

Dag 2: De volgende ochtend stonden we op tijd op om door te gaan naar de Blanche Marie watervallen. Toen we aankwamen, zijn we direct naar de watervallen gegaan. Desiree zat achter me op de rotsen en begon te gillen "SPIN!". We raakten in paniek en probeerden zo snel mogelijk weg te komen. Dit ging echter niet zo soepel tussen de rotsen waar de gigantische spin tussen sprong (zie foto). Hierna zijn we teruggegaan naar de plek waar ons kamp weer moest worden opgezet. Dat mannen alles moeten doen, heeft niet alleen voordelen.. Tot twee maal toe is de hut ingestort!! Het waren 3 spannende nachten.

Dag 3: Zondag hingen we aan lianen en liepen we over de weg om bij de stroomversnelling te komen. Na een heerlijke massage te hebben gehad van het water dat ons probeerde weg te duwen, zijn we in de stroomversnelling naar ons kamp gelopen/gezwommen/gekropen. Dit ging niet zo makkelijk. We moesten een sterke stroomversnelling trotseren. Sjaak slaagde hier helaas niet in. Hij werd meegenomen door de versnelling, maar wist na een paar meter een liaan vast te grijpen en gilde “oeeehoeeh”. Hij had het overleefd en iedereen moest zo hard lachen. Toen we bij het kamp aankwamen hebben we eigen vis gevangen, gevild en gegeten! Daarna begon de drama.. Een mega langdurige harde tropische regenbui heeft alle hangmatten nat gemaakt. Omdat het vochtig is in de jungle, droogt dit helaas niet. Jon had al helemaal pech: zijn hangmat was nat, had de deksel van een koelbox tegen zijn hoofd gekregen en toen hij wilde slapen, viel hij ook nog uit zijn hangmat. Dit maakte mijn dag echter wel goed ha-ha. Ik had helemaal de slappe lach.

Dag 4: De laatste dag hebben we het hangmattenkamp afgebouwd en moesten we over die vreselijke weg terug (Er is namelijk maar 1 weg..). Alsof dat niet al erg genoeg was, was ook de brug ingestort waar we overheen moesten. Omdat er dus maar 1 weg is, was er een kans dat we niet meer terug konden. Gelukkig gingen ze hard aan het werk en konden we na een paar uur de brug over..

Het weekend was afzien en het leek net op expeditie Robinson, maar het was een ontzettend gave ervaring!

De volgende keer schrijf ik wat over mijn huisje, stage en Suriname zelf!

Groetjes en kusjes!

• 29 September 2016 - 07:57

Marlies:

Super gaaf clau! Zie het al helemaal voor me hoe jij naar die werkende mannen zit je kijken (lees commanderen).

• 29 September 2016 - 10:10

Lenie Bijnen (vriendin Van Opa:

Hai Claudia, Leuk die reisverslagen van je te kunnen lezen, erg spannend wat je allemaal mee maakt.
    dit nemen ze je niet meer af. Geniet er maar van. Heel veel lieve groetjes van ons,
    Opa en Lenie. kusjes.

• 29 September 2016 - 18:51

Diana:

Hoi Clau,
    Wat heb je een leuk verslag geschreven!
    Deze reis is toch een hele ervaring die je de rest van je leven niet meer gaat vergeten.
    Complimenten ook voor de leuke foto's.
    Die waar je in de hangmat zit, is mijn favoriet!
    Liefs en tot gauw,
    Mama

• 29 September 2016 - 20:24

Paul:

Wat ontzettend grappig die kennismaking met de miereneter. Ben benieuwd of wij er ook een gaan zien. Het was inderdaad wel een erg leuke ervaring daar in het oerwoud. Jullie hebben wel erg veel plezier met elkaar zie ik. Ben benieuwd naar jou volgende verslag.
    Liefs en een dikke zoen van Papa

• 11 Oktober 2016 - 19:53

Oma En Opa:

Hallo Claudia Het was we zeker wel een hele ervaring slapen in een hangmwt,dat doe je ook niet elke
    nacht.Ik zou de hele nacht bang zijn er uit te vallen.Jullie zijn toch met een grote groep,volgens de
    foto wel met tien personen.Werken ze allemaal in het ziekenhuis of zijn er nog andere stageplaatsen?
    Is er bij jullie in de buurt nog een lekkere ijszaak,zou wel fijn zijn bij die temperatuur.
    Nou Claudia.Hou je haaks Aan de foto's te zien gaat het je goed.
    Een diikke kus van ons Oma en Opa

• 17 Oktober 2016 - 09:39

Theo&Wilma:

Hi Claudia,
    Leuk om ook dit weer te lezen en te zien!
    Deze week komen Paul,Diana, Sil, Bab en Bas.
    Je zal ze al goed kunnen gidsen daar, denken we.
    Hoe is het verder in het ziekenhuis? Raak je daar ook al goed ingeburgerd?
    Heel veel plezier met z'n allen de komende tijd!
    Liefs, Theo&Wilma