White beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia Pouwels - WaarBenJij.nu White beach - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Claudia Pouwels - WaarBenJij.nu

White beach

Door: Claudia Pouwels

Blijf op de hoogte en volg Claudia

15 September 2016 | Suriname, Paramaribo

Eindelijk is mijn blog dan online. Afgelopen drie weken heb ik ontzettend veel mee mogen maken, dus vertel ik jullie graag de highlights! Vandaag wil ik iets vertellen over White beach.

Om 09.00 werden we opgehaald door Chico, een vriendelijke man die ons naar white beach ging brengen. Na de hele dag op het strand te hebben gelegen, gebeurde er iets bijzonders. Jelle (huisgenoot) had een leguaan gespot, dus wij gingen er als toeristen op af om foto's te maken en hem aan te raken. Niet alleen wij waren gefascineerd. Ook de locals, die de hele dag muziek hebben gemaakt, vonden de leguaan interessant. Ze stormden er met 20 man op af om hem proberen te vangen met opzwepende muziek op de achtergrond. Uiteindelijk hadden ze hem gevangen en op de barbecue gelegd. Na dit avontuur zijn we hout gaan sprokkelen voor het kampvuur. Uiteraard waren we niet goed voorbereid en hadden we weinig eten meegenomen, maar dat is in Suriname geen probleem. Zonder te vragen kwamen Hindoestanen naar ons toe om overheerlijke bara's en bakabana's te brengen. Ze kwamen er gezellig bijzitten en genoten van hoe wij alles opaten. Vervolgens zijn we onze hangmatten ingekropen om te overnachten.

Leuk dat jullie mijn blog gelezen hebben en tot de volgende keer! De volgende keer vertel ik over de Blanche Marie watervallen.

Groetjes uit Suriname

• 15 September 2016 - 22:56

Jan:

Nog wat bakken gekapt??

• 15 September 2016 - 23:12

Paul:

Wat mooi dat deze mensen zo gastvrij zijn en genieten hoe jullie alles oppeuzelen wat zij jullie hebben gegeven. Kom er op een Nederlands strand maar eens om. Laat nog wel wat leguanen voor ons over.

• 16 September 2016 - 11:21

Silvia:

Zo te lezen een hele leuke en bijzondere ervaring! Heb je ook een stukje van de leguaan gegeten? In Indonesie waren de Hindoestanen ook zo lief en gastvrij, kunnen wij stiekem wel wat van leren ;) Als jij de komende weken nog meer onderzoek doet naar de highlights en hotspots, dan tel ik ondertussen af tot 20 oktober ;) Veel succes en plezier! XX

• 16 September 2016 - 17:17

Diana:

Wat een leuk avontuur!
    Maak alvast maar een afspraak met Chico, want dat mooie strand wil ik zeker niet missen als we je op komen zoeken.
    Ben benieuwd naar je volgende belevenis!
    Heel veel liefs en tot gauw. XX

• 16 September 2016 - 17:37

Ilona:

Hoi Claudia
    Dat klinkt allemaal erg gezellig! Pas maar op dat je straks nog wel een gewone frikadell lust! Leuk om te lezen allemaal, lijkt wel een paradijs daar! Veel plezier en groetjes van ons allemaal!

• 16 September 2016 - 17:49

Wilma:

Hoi Claudia
    Wat een avontuur, dat is nog eens iets anders dan een varken aan het spit!
    Leuke foto ook!!
    Ik ben benieuwd naar je volgende avonturen!!
    Dikke kus!

• 16 September 2016 - 18:25

Hi Claudia,

• 16 September 2016 - 18:30

Oeps

• 16 September 2016 - 18:32

Theo:

Maak ons lekker jaloers met je blog en leuke plaatjes! Groetjes Theo

• 16 September 2016 - 18:45

Helene En Willy:

Wij zijn ook benieuwd of je van die leguaan gegeten hebt.
    Zo te horen heb je het wel naar je zin. Leuk dat je iedereen op deze manier op de hoogte houdt van je avonturen. X

• 19 September 2016 - 15:21

Arvind En Aniek:

Fawaka Claudia!

Blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt en dat de Hindoestanen zo gastvrij zijn!

• 19 September 2016 - 15:42

Arvind En Aniek:

Zo vader, zo dochter.. ook ons bericht komt in losse delen!Haha We zijn benieuwd naar je nieuwe avonturen!! Bossi en brasa's! Groetjes vanuit Tokyo, Arvind en Aniek

• 19 September 2016 - 18:16

Oma En Opa:

Lieve Claudia,
    Wat leuk zomaar een reisverslag van jou te ontvangen vanuit Suriname.Je zult wel volop nieuwe
    indrukken zitten.Gaat het goed met je?Ben je al een beetje geacclimatiseerd?Zijnhet leuke collegas?
    Je bent ook al op reis geweest,vandaar je reisverslag.We hopen nogwel eens een volgend verslag te krijgen
    dan kunnen we je een beetje volgen.We hebben op Curacao ook wel gebraden lrguaan gegeten.het was
    wel een hele opgave vooral als je weet hoe het beestje eruit ziet.
    Nu tot wederhoren. Veel liefs en een dikke kus van Oma

Oma en Opa

v